Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 8 ianuarie 2014

Baclava


Prajiturile cu nuci sunt preferatele mele.De sarbatori,cu atat mai mult, sunt vedete in bucatarie.Parca nu miroase a Craciun fara aromele de nuca,miere,scortisoara.Asa ca m-am gandit sa-l astept pe Mos Nicolae cu baclava.Iata reteta
Foietaj:am preferat sa fac eu foile,decat sa le cumpar,deci:
500gr faina,3ling ulei,un praf de sare,1 ceasca de apa calda.Se amesteca toate ingredientele si cand incepe sa se lege se framanta cu mana pana se obtine un aluat potrivit de tare.De preferat sa fie un pic mai moale.Se lasa 10min sa se odihneasca la cald dupa care se intinde o foaie cu sucitoarea,se acopera cu un servet si se lasa sa mai stea 15 min.Pe masa se pune o fata de masa,se presara faina,se pune foaia de aluat si,cu multa rabdare,se intinde cu mana de jur imprejur,cu grija sa nu se rupa pana ce foaia se face ca foita de tigara.Cine face placinta intinsa,stie:)
Se lasa cateva minute sa se usuce apoi se taie foi de marimea tavii.Mie mi-au iesit 12 foi.Le-am impartit in 3,deci cate 4 foi.
300gr-350gr nuci se macina,se amesteca cu 2ling zahar,se adauga coaja de lamaie,de portocala,zahar vanilat si scortisoara.Cu acest amestec se umplu foile.
100gr unt se topeste si se unge tava.Se pune prima foaie in tava si se unge cu unt apoi urmatoarea si tot asa 4 foi.Se pune jumatate din nuca,apoi urmatoarele 4 foi unse fiecare cu unt,restul de nuca si iar foile unse cu unt.
Se da tava la rece cateva minute apoi se portioneaza si se baga la cuptor.
Intre timp,pregatim siropul:200ml apa se fierbe cu 100gr zahar,vanilie,100gr miere.Se toarna clocotit peste baclava si se mai da 5 min la cuptor.Se lasa in tava cu siropul sa se raceasca bine pentru a se insiropa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!